onsdag 4 februari 2015

Ett inlägg i veckan

Mer än så verkar det inte bli mest för att jag inte har något att skriva om, tid eller ork till att skriva.
Barnen växer i racerfart och om ca 2,5 vecka så har vi en 3åring i huset i måndags fyllde även en viss liten fröken i huset hela fyra månader och fick smaka sin första sked potatis. Det var ingen hitt alls. Det mesta kom ut samma väg som det for i och helst satt fröken bara och visade tungan och funderade vad hon gjort för att förtjäna att få smaka på nått så äckligt? Idag var det morot som gällde och visserligen satt hon inte med tungan ut hela tiden men jag tror inte att mina mammapoäng sköt i höjden direkt den här gången heller ;)
Gubben i huset jobbar kväll och vi andra sysselsätter oss med dagis, mommo och moffa häng samt lite loppisbesök ( inte för att köpa bara för att sälja!). Nästa vecka kommer vi dock att avsluta vår loppiskarriär för den här gången men tillsammans har vi nog fått in en rejäl slant.
Vi har börjat med tidigare morgnar så mellan klockan 6-7:30 är det väckning beroende på hur trött C är. Dagis började vi med igår och C trivdes hur bra som helst och jag och lilla fröken hade tid för rådgivningskontroll. Hon växer och utvecklas som hon ska.
Idag har vi bara slappat hemma. Tog en tur med vagnen och pulkan och även om det bara blev ca 4km så rann svetten iaf. Skulle varit betydligt lättare om det inte kommit ett lager tunn nysnö, dom inte skulle ha sandat överallt och jag skulle ha liite mer luft i ringarna på vagnen.
I morgon ska vi försöka städa och bära in ved och så får vi se vad vi hittar på efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar