fredag 22 november 2013

Blogg Award

Fick en blogg award av Minna  och eftersom det är så tyst här på bloggen annars så kan jag ju lika bra göra den så ni har nått nytt att läsa ;)
 
Hur fungerar awarden? Här är reglerna:
-Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
-Skriv 11 random fakta om dig själv.
-Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
-Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
-Skriv 11 frågor åt dom du nominerar.
 11 fakta om mig
1. Jag har sedan liten alltid velat att mina/mitt barn ska växa upp i samma hemby som jag gjort.
2. Jag har haft glasögon sedan jag var ungefär 8år.
3. Jag har alltid älskat djur...
4. Men jag är livrädd för spindlar och ormar.
5. Jag har ingen koll alls på nya låter eller artister som spelas i radion.
6. När jag var liten var jag mer av en pojk-flicka. Kanske sitter i en del än idag.
7. Jag älskar julafton.
8. Jag har orienterat i över 10 år.
9. När jag var liten ville jag bo i ett stockhus när jag blev stor.
10. Jag har alltid tänkt att jag skall sjunga för min man när vi gifter oss och det gjorde jag ju :)
11. Min man är den totala motsatsen till vad jag ansåg som "the one" när jag var yngre. Men jag skulle inte ha kunnat få en bättre man och pappa till Cevin <3

 
Svara på 11 frågor:
 
1.Om pengar eller tid inte begränsade dig, vart skulle du resa och hur länge?
Först skulle jag nog resa till Frankrike i några veckor och sedan vidare till Italien, där skulle jag nog stanna lite längre kanske ett halvår.
2. Varför började du blogga?
Tror nog det var mycket för att det var "populärt" att blogga när jag började och för att det var roligare än jag trodde.
3. Vad får dig på bra humör?
Presenter, min familj, mina jobbarkompisar. Det är ganska lätt att få mig på bra humör.
4. När du var liten, vad ville du bli när du blev stor?
Veterinär ville jag bli länge sen växlade det lite från och till.
5. Vilken person, död eller levande, skulle du helst vilja träffa?
Oj, det är många jag vill träffa. Om jag väljer en levande så min vän som jag inte sett längre än max 10min på flera år. Om jag väljer en död så min morfar eller farfar.
6. Du får ta en kaffe med en kändis, vem väljer du?
Oj, jag som suger på kändisar. Ingen aning faktiskt. Skulle väl vara coolt att träffa vilken kändis som helst över en kaffe?
7. Vad är det konstigaste du gjort?
Legat i en husbil mitt i natten och tittat med en kikare in i en annan husbil, fast dom hade ner rullgardinerna så vi såg ingenting. Men den dagen och natten glömmer jag aldrig.
8. Din sämsta egenskap?
Jag har svårt för att ändra mig när jag siktat in mig på en viss sak.
9. Vilken är den bästa bok du läst?
 Nu är jag ju ingen bokmal direkt och kommer aldrig ihåg vilka böcker jag läst så jag kör på Fifty Shades of Grey (för att jag minns titteln på de ännu ;))
10. Har du några nyårslöften till 2014?
Nej, burkar inte ha nyårslöften för jag minns dom aldrig.
11. Sommar eller vinter?
Båda. Skulle gärna bara ha sommar och vinter och ingen höst eller vår.
Jag nominerar:
1.Elin
2.M-L
3.Sofi
4.Mimmi 
 
 Fler än så kommer jag inte på..

Mina frågor.
1. Om du hade möjligheten att ångra något dåligt som hänt i ditt liv, skulle du göra det då?
2. Nämn tre saker du vill göra inom fem år.
3. Tror du att du uppnått dessa tre saker om fem år?
4. Vilket djur skulle du vilja vara?
5. Vad föredrar du: en vit jul eller en grön jul?
6. Vad är ditt drömjobb?
7. När på året vill du gifta dig?
8. Har du bra hand om pengar?
9. Om du fick önska dig vad som helst, vad skulle du önska dig då?
10. Vilket smycke betyder mest för dig?
11. Vilken är den bästa film du sett? 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar