lördag 30 november 2013

Lilla Jul

Ja då var lilla jul här igen. Tur iaf att det är lite snö på marken så vi har fått dra lite pulka idag även om den mest var fylld med ved och ibland en liten pojke. Men mest ved.
En tur till stan gjorde vi på förmiddagen. Jag, C och mommo. Jag var ute efter ljus till adventsljusstaken som vi får tända första ljuset i i morgon. Något fint att hänga i köksfönstret,en lilla julklapp åt Cevin ( en traktor med släpa, vad annars?), och lite annat smått. I fredags så städade vi och pyntade lite fint här hemma så nu är det mysigt men någon riktig julstämning har jag inte fått än. Vet inte vad det beror på. Den brukar infinna sig på samma gång som snön men nej, inte i år. Om inte tidigare så när klapparna ska bli inslagna så kommer den fram iaf.
På tal om klappar så fick jag hem två paket med julklappar på posten den här veckan. Det ena paketet var från lekmer och innehöll en låda med duplo lego åt cevin, och det andra innehöll några böcker även dom åt Cevin men även några andra personer. Maken har jag en julklapp åt men kommer köpa ännu åtminstone två. Och sen är det ju några andra som ska ha sina klappar också.
Som vanligt ska det ju inhandlas en julklapp åt en hemlig person i år också, den traditionen är från makens sida. I år är summan ca30€ man ska handla för. Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag ska köpa än åt den personen.
I morgon ska jag hända upp julgardiner i köket. några andra tror jag inte jag byter förutom i vardagsrummet men här bytte jag igår.
Nästa vecka jobbar maken kväll så vi får klara oss själva på kvällen. Blir en lång vecka tror jag eftersom det är så länge sen han jobbat kväll. Vi kommer skifta båda två en tid framöver. Dock så behöver ju inte jag jobba lika länge kvällar som maken gör och det är nog väldans tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar