tisdag 3 december 2013

Lever på hoppet.

Det är mörkt ute. Äckligt mörkt ute. Det blir betydligt ljusare om de kommer lite snö på marken men f*n då ska den smälta bort igen till nästa dag? Antingen så ska den hållas på marken eller så kan den lika gärna sluta komma ner alls! Jag lever i hoppet om att det ska bli en vit jul i år. Det är inte alls någon säker sak mera.
Hur som haver. Jag har paketerat in några julklappar, bara för att jag kan.
C och jag har "egen vecka" så vi ser endast pappa en timme på morgonen innan vi åker till dagmamma och jobb och när vi kommer hem igen är pappa på jobb och kommer hem, typ mitt i natten. Så kommer vi nu ha en vecka varje månad.
Igår var det traktorer för hela slanten. Jag fick äran att köra med "tattoo å pisstunno" medan den lilla "chefen" körde med tattoo å släpo.
Ikväll skippade vi traktorerna och åkte för att handla mat i stället. Gick förvånansvärt smidigt.
Jag bonade golv i jobbet för första gången ever och väntar spänt på att få se hur resultatet blev i morgon när jag kommer till jobbet. Flipp eller flopp? Svår fråga men det såg bra ut när jag åkte hem iaf ;) Kan ju skylla på att det är så gamla golv och att det var första gången om det blev dåligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar