söndag 22 december 2013

2013

Tvåtusentretton. Fattar inte att jag jobbat 10 månader redan, jag började ju förra månaden? Detta året kommer vi minnas extra bra. För 2013 är året då Fredrik och jag blev Man och Hustru <3
Vissa gånger har vi haft mer motgångar än medgångar och visst har vi fått kämpa för att få allt att gå runt på ett smidigt sätt.
Vi inledde året lugnt och fridfullt med vårdledigt och jobb. Jag fasade för dagisstart men vi skulle inte kunna få en bättre dagmamma än den vi har nu. Hon är guldvärd! Cevin fyllde 1 år och fick många fina presenter, nu hade vi ingen liten kille mera. Han började hos dagmamman och jag återgick till jobbet.
Han tog sina första steg och några veckor senare så sprang han.
Våren kom och det blev sommar på en gång. Inga förvarningar här inte. I april kom vi på att vi skulle gifta oss så hela sommaren var det bröllopsplaneringar som gällde. Vi satsade på utomhusbröllop för att inte behöva fundera ut lokal samt spara en slant. Utan allas hjälp så skulle det nog inte ha blivit så bra som det blev. Vår dag var helt perfekt <3 Vi hade alla som vi ville ha på vårt bröllop med, maten var super och alla som hjälpte till före, under och efter var så otroligt duktiga! Det finns inte ord för att tacka alla.
Hösten kom smygandes och vi åkte till Hemavan för att vandra i fjällen. Riktigt skönt att komma bort en stund.
Efter resan började jag även jobba mera och det var knepigt i början att få allt att passa in men det gick. Hösten och vinter har vi tagit med ro, en dag i taget. En gammal vän har åter kommit in i mitt liv vilket jag är väldigt glad över. Jag hoppas du stannar kvar!
Snart är julen här och jag längtar faktiskt efter nästa år. Hösten har känts lång och mörk så jag ser verkligen fram emot ljusare tider.
Om två dagar är det jul. I morgon ska dom allra sista klapparna köpas, den sista maten handlas och förhoppningsvis hittar jag kläderna till julafton som jag inte hittade igår.

Detta är mitt sista inlägg innan julen, kanske innan vi inleder ett nytt år, vem vet.
Jag önskar alla mina läsare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar