onsdag 25 december 2013

Känslan

Julen är över och känslan som infinner sig i kroppen när Cevin bygger sitt nya pussel och är så stolt när han får alla bitar (nästan ) dit själv och när maken kommer och kramar om mig och för 20:onde gången säger: tack älskling, för Burton tröjan och t-shirten som jag köpte åt honom i julklapp. Nöjdare man finns inte i detta hus ;) Men en nöjdare och stoltare liten kille finns det dock här eftersom i det största paketet fanns nämligen en trampatraktor med släpa. Känslan är med andra ord riktigt bra och jag känner ro i kroppen över att alla är nöjda över sina klappar.
Oj som vi har kört runt soffan här hemma idag, dock har han lite korta ben än så det är mamma eller pappa som får skutta på ;) Kollat under motorhuven har vi också gjort x-antal gånger idag och igår ;)
Mina egna paket var det nog inget märkvärdigt över. Lite kläder, mest strumpor, lite pengar, dusch gel, handkrämer, godis och ett nytt fodral till min telefon. Lite andra småsaker fick jag också men inga större konstigheter.
Idag har vi ätit gröt hos min farmor och kört traktor runt soffan, ritat, byggt pussel, byggt med lego osv. En bra dag med andra ord.
I morgon blir det lite jobb för min del och så kanske vi satsar på att städa, känns verkligen inte som insdag idag? Men i morgon är det iaf torsdag och då brukar vi oftast städa så vi får se om vi gör det i morgon eller sparar det till fredagen.
Nyårsafton har vi inga planer alls. Maken jobbar kväll nästa vecka vilket betyder att jag får spendera större delen av nyårsafton själv ungefär till klockan 23:ish när maken borde återvända hem. Inget som stör mig eftersom vi inte har några nyårstraditioner ännu.

(här skulle det vara en snygg bild av C's traktor men blogger vill inte samarbeta så ni får klara er utan bild på den)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar