onsdag 11 december 2013

Snart halvvägs..

.. till jul. Julklappskontot står på 6 julklappar och minst lika många ska köpas till. I år köper vi nog inte så många julklappar. Säger jag typ varje år? Ändå står vi där med två, minst tre påsar med julklappar iaf. Nå det går ju att hålla kontot lågt så länge Cevin är så liten att han ändå inte förstår vad jul är för något och den handlar ju inte om klapparna. Själv tycker jag om stämningen när alla är samlade och äter julmat, pratar och skrattar. I år blir vi några fler än vi var ifjol eftersom vi då endast var 7 st men i år blir vi 12 tror jag. Om det inte blir några ändringar. Som mest brukar vi vara 15 st hos mina föräldrar och i år blir vi väl 20 hos svärföräldrarna. Vi firar nämligen jul hos båda familjerna på samma dag eftersom det inte är långt att köra mellan. Vi får det dessutom väldigt bra att gå ihop eftersom vi äter julmat hos mina föräldrar på dagen och har kaffe efteråt och sen runt 17 tiden åker vi till nästa ställe och äter, dricker kaffe och öppnar klappar, sen igen tillbaka till mina föräldrar för att öppna klappar och dricka mer kaffe. Låter kanske jobbigt för vissa men det här är 6:te året vi firar jul tillsammans och vi har gjort såhär varje år och lär fortsätta med det så länge det fungerar bra.
Helt sjukt att vi nästa år har varit tillsammans i 6 år. Vem kunde tro att vi skulle vara gifta om några år?
första bilden tre år gammal, den andra några månader. Lite skillnad är det väl iaf ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar