söndag 8 december 2013

Ledigt

Oj vad skönt med tre dagars ledighet i stället för två. Snö kom det i fredags också! Perfekt!
 Vi var hela familjen ute och busade i snön. Vi passade även på att dra in ved med pulkan och skotta snö framför garaget. Det som C väntade på mest var ju såklart att moffa skulle komma och "kutt nön". Det gjorde han också i lördags så C var nöjd och glad och tyckte att vi skulle gå ut och se då moffa hade varit och kuttat nön.
Fredagen gick åt till att städa och busa i snön, kvällen hade jag och maken mys i soffan med serier, bastu och korvgrillning i spisen.
Lördagen gick åt mera bus i snön men även fira faffa på hans födelsedag på kvällen.

Jag har fått riktigt mycket julkänslor nu när alla ljus är framme i våra fönster och snön har intagit sin rätta plats på marken (för stunden iaf). Nästa helg har vi tänkt julshoppa lite och så har jag tänkt börja på med att baka jullimpor och så kanske jag tar och försöker mig på att göra lite karelska piroger i samma veva? Äter väldigt sällan piroger själv men maken är ett större fan av dom så för den delen skulle man ju kunna friska upp minnet lite och fixa några sådana också.
här kör vi traktor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar