söndag 15 december 2013

Helgen

Fredagen var väldigt mörk. Iaf i början. Ingen missade väl att det stormade och kl 04:11 av blåsten och några minuter senare satt jag i köket.
Och åt frukost innan jag åkte till jobbet i 8,5h. Åkte efteråt och hämtade Cevin till dagmamman och vidare hem för att reda upp huset lite innan min kompis kom på mat och lite prat innan jag körde honom till tåget.
Förhoppningsvis får jag träffa min vän /killen i den blå skjortan i morgon igen för en kaffe efter jobbet.
Lördagen spenderades i kokkola för att handla julklappar för hela slanten (lönen). Och ikväll har en del blivit paketerade. Nästa helg är det slutspurten för klapparna detta år. Förhoppningsvis hittar jag dom kläder jag fantiserar om att ha på julafton då också annars får jag ta något som finns i garderoben = jag får gå naken.
Idag var det jobb för min del. Kändes helt ok faktiskt. Brukar hata att jobba söndagar men idag var det skönt att få tänka på något helt annat ett tag och slippa allt skrik. De minsta i familjen har haft en dåligare dag och inte alls velat som mamma och pappa. Trotsålder, here we come! Vi har iaf hunnit drain lite ved i snöyran och i samma veva vi var ute så kom grannen som varit till södern, med en påse nötter doppade i choklad.
Nu blir det sovdags så kanske jag orkar jobba i morgon. Nätterna har varit ovanligt korta den här helgen tycker jag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar