fredag 20 december 2013

10,5h

Efter att ha jobbat två dagar över 10 h per dag så var det riktigt skönt att börja senare dom två sista dagarna. På måndag börjar jag kl 6 men det gör inget eftersom jag får sluta när jag har klart min dag. Jag har faktiskt riktigt mycket julkänslor för tillfället trots att snön lyser med sin frånvaro. På måndag har vi även julkaffe i jobbet och får våra julklappar för detta år.
Jag har haft fredag flera dagar denna vecka eftersom den känts så lång jämfört med andra veckor. Men nu är det äntligen fredag och i morgon ska vi handla mat, städa, paketera in dom sista klapparna och klä granen. På söndag ska jag jobba några timmar och sen har jag tänkt baka jullimpor.

Igår ville hugo komma på en åktur i bilen, eller ja, ville och ville han gjorde det iaf. 1km kom vi oss efter att på halva vägen märkt att fripassageraren nog inte hade tänkt att bilen skulle åka nånstans när han hoppat in i den under tiden jag satte Cevin i sin stol. Cevin har fått vara två dagar på reservdagis eftersom vår dagmamma har jullov. Han hade inte varit där tidigare men det var inga problem. Jag var med en halvtimme igår och ca 20 min idag inna jag åkte till jobbet. Eftersom mannen i huset hostat hela natten så stannade han hemma från jobbet även igår och hämtade Cevin kl 12 från dagis. Det hade gått riktigt bra trots att allt var nytt och nya människor. Idag gick det lika bra och vi får gärna komma tillbaka eftersom vi har en sån glad och snäll pojke fick vi höra både av "tanterna" och barnen där :)
en trött liten kille som inte ville ligga ner i sängen och sova utan samlade alla sina mjukisdjur och efter några minuter sov sött lutandes mot kanten av sängen med alla sina mjukisdjur i famnen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar