onsdag 1 januari 2014

2014, 2014 ,2014 hur f*n ska man minnas det då?

Jag pratar fortfarande om nästa år. Men let's face it. Det har bara gått en dag av det nya året ännu.
Cevin och jag firade nyåret med att bygga lego när andra började plocka fram finkläderna, han somnade runt 19:30 och maken kom hem typ 10 min senare. Men vi hade inga planer utan åt lite godis och kollade det dåliga tv-utbudet under kvällen och sov troligen innan 00:00. Men vad gör det? Det nya året kom iaf och alla här förstår ju inte att när man har ledig dag nästa dag så ska man sova så länge det bara går, nej vi vakna halv 8 i morse.
Det nya året har vi inlett med att bygga lego, städa, gå på promenad med mommo, ha en kille som inte skulle sova på dagen och haft fammo och faffa på kvälls kaffe.
I morgon är det torsdag, hur ska jag minnas de då? När jag är i jobbet så har jag skilda dagar jag gör vissa saker på. Alltid samma dag varje vecka för att få det så lätt som möjligt. Men nu när veckorna inte har alla dagar "kvar" så innebär det ofta att jag hamnar att tänka om och vissa saker uteblir om dagarna är för få den veckan. I morgon är en sån dag att det är något skilt på agendan men jag kommer tro det är måndag i morgon så hoppas jag minns det efter lunch att det är torsdag och inte måndag.
Några nyårslöften har jag inte. Bara för att jag inte minns dom efter några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar