måndag 5 oktober 2015

Ettåring och nya rutiner

I fredags fick vi en ettåring i huset och i torsdags fick vi en 25-åring också så helgen har bestått av 1+25-års kalas. Egentligen blir det väl 1+25+54-års kalas eftersom det är tre stycken som fyller år inom loppet av två dagar. Men alla födelsedagsbarn var inte närvarande på båda kalasen.
Förra veckan gick till stor del åt att skola in ettåringen på dagis vilket gick över förväntan. Visst måste hon släppa några tårar för att visa mamma att det nog är sååå hemskt när du far bort ( fast egentligen har hon redan spanat in någon leksak som hon så fort jag gått ut genom dörren kryper iväg till) och sen ska vi igen släppa några tårar när mamma kommer och hämtar mig för att visa att det nog var så hemskt när mamma var borta.
Nej det har gått faktiskt riktigt bra, mycket bättre än jag trodde det skulle gå. Och idag var det måndag och jag lämnade båda barnen på dagis och fortsatte färden mot jobbet. Kändes som man aldrig hade varit borta, faktiskt. Alla verkade glada över att jag var tillbaka (eller så låtsades dom bara?) och dagen flöt på som den brukar göra när man är där. Det enda som hade ändra så var att jag hade nya skor och i stället för att ha vit skjorta och rutiga byxor hade jag fått gå till rutig skjorta och blåa byxor, funkade bra det med.
Skorna, som jag köpte i fredags och inte hade haft tid att "gå in" var riktigt bra men eftersom fötterna blivit ovana med just den sortens sko så hade jag lagom sjuka fötter när jag åkte för att hämta barnen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar