måndag 28 september 2015

den intensiva veckan

Nu börjar den. Den sista och mest intensiva veckan innan vi på måndag börjar med riktiga rutiner igen. Idag tog jag mig till tandläkaren och fick mina tänder putsade och ett inte alltför dåligt betyg med tanke på att mina tänder aldrig varit något att hänga i julgranen.
I morgon ska vi första dagen till dagis på besök, det ska bli spännande att se vad hon tycker om att vara där. Och på eftermiddagen blir det ettårskontroll med vaccin. På onsdag fortsätter vi med dagisinskolningen och då är det tänkt att hon ska vara där en stund själv och jag inbillar mig att jag kanske hinner och handlar då beroende på hur länge dom tycker är lagom att jag är borta. Minns inte alls mycket från inskolningen med C och han började ju vid dagmamma först med endast en annan pojke så det går inte direkt att jämföra.
På torsdag ska hon äta där och jag ska på föräldrasamtal på C's dagissida. Han kommer även vara där mellan onsdag och fredag så även han får börja lite mer med dagis denna vecka.
På fredag får vi en ettåring i huset och även denna dag ska hon till dagis och då även sova där. Får se hur det går eftersom hon är van att sova själv.
Utöver detta har jag tänkt hinna handla mat, städa, baka bröd till smörgåstårtorna och även något annat gott att bjuda på, köpa lite nya kläder till mig ( är en underskattad sak för en småbarnsmamma man köper lätt kläder till alla andra men nästan aldrig till sig själv) och köpa en present till M.
Vi satsar inte så hårt på ettårspresent eftersom vi ändå har leksaker i överflöd och kläder vet jag att hon kommer få av andra. Men en sak som jag tror kommer vara uppskattad och som vi tänker köpa åt henne är en pusselboll eller egentligen ett hus. Hon älskar att sitta och plock saker i lådor eller bara plocka saker fram och tillbaka och någon sådan har vi faktiskt inte.
När C fyllde ett år fick han ett parkeringshus och 3 bilar till det. Till min stora förvåning finns det faktiskt kvar och är helt intakt ännu trots att det är välanvänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar