fredag 4 september 2015

Köpa kläder och ge bort kläder

Tycker veckorna flyger fram nu? Troligtvis för att jag börjar jobba snart igen och efter det kommer dom att snigla sig fram.
Nå idag är det fredag. Vi städade från morgonen och tog sedan en tur till stan för att skänka två stora Ikea väskor med kläder och täcken till flyktingarna och sedan vidare till mommo och moffas.
I morgon blir det kanske en tur till Kokkola och köpa lite nya kläder till barnen som växer som ogräs. Tycker jag inte gör annat än köper kläder åt dom för att något blivit för smått eller fått hål på sig. Och nu börjar det bli höst så nu behövs tjockare tröjor, vantar och mössor. Sen kommer vintern och då behövs nya vinterskor och handskar. Faktiskt har jag varit ute i god tid och skaffat overaller åt båda så den delen borde vara fixad. Möjligtvis behöver damen en till höst/vår overall att ha som bättre så det ska jag se om jag hittar.
Men kanske det är främst åt mig själv jag borde köpa något nu? Jag har ju rensat bort hur mycket som helst och både sålt och gett bort dom senaste månaderna. Kläder som inte blir använda osv. Så nu finns typ inget kvar förutom dom vanliga som jag använder dag ut och dag in ( fast vad gör det ingen kommer ju och hälsar på iaf) och när jag blev gravid med M så slängde jag alla jeans jag ägde för att dom var så nötta eller inte passade längre efter att man gått upp och ner i vikt och kroppen förändrats efter graviditeterna. Så jag äger 0 par jeans. Eller jag har ett par mörk gröna/ militärgröna vad man vill kalla dom, ett par svarta samt ett par mörkblå chinos men det var då allt.
Är dessutom lite snål av mig så jag vill inte ge hur mycket som helst för ett par jeans om jag inte är helt såld på dom för annars lämnar dom i skåpet. Jag är väldigt kräsen när det gäller jeans och därför har det blivit att jag hellre köpt ett par snygga mjukare byxor i stället när jag inte hittat ett par jeans.
Från Cubus 
har jag köpt två av mina favoritbyxor. Dom militärgröna som är lite mer jeans-aktiga och ett par mörkgrå mjukare byxor som påminner en del om ridbyxor faktiskt.
Får hoppas att gubben känner sig så pigg i morgon att han är med på en shoppingtur annars får vi ta det en annan gång.
Dessa här ovanför är från cubus. Då är ju frågar vill jag ha ljusa eller mörka jeans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar