lördag 24 oktober 2015

När allt flyter på

Vi jobbar och går på dagis. Denna vecka har jag även ställt upp några dagar som avbytare med min bror sålänge föräldrarna varit på resa och deras egentliga avbytare blev sjuk och inte kunde komma. Trött och sliten blir man av att först mata grisar, sen till det vanliga jobbet och sen igen tillbaka till grisarna. Men allt går ju när man vet att det bara handlar om en kort tid.
Två stycken IKEA Hemnes nattduksbord fick jag iaf hem från deras resa och två fina sänglampor fick jag på posten för några dagar sedan. Nu fattas bara en ny sänggavel och en sängkappa och helst ett helt nytt sovrum men det får vänta tills vi fått sålt huset.
Idag har vi städat , handlat, tvättat bilen, skruvat ihop nattduksborden och såklart matat grisarna för sista gången, iaf just nu. Kan lova att det inte alls är svårt att åka hem kl 6 på morgonen när man vet att det har kommit små bebisgrisar som man får pyssla om. Lite annat än dom som jag skött om i "mitt hus".
Gubben åkte iväg till några kompisar så ikväll är det en mysig hemmakväll för mig själv som gäller.
Förra lördagen den här tiden så höll jag på att förbereda mig inför en utekväll mer mina jobbkompisar. Ojoj så roligt vi hade det och trots att jag kom hem runt kl 3 och inte fick sova mer än 2 timmar den natten så var det ändå så värt det. Längesen jag hade så roligt en kväll. Och så roligt att se alla ( iaf alla som ville/kunde komma) i lite andra kläder än vitt och blått. Ser redan fram emot när det blir nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar