söndag 3 januari 2016

2016

Gott nytt år till er som fortfarande hittar hit. Nytt år nytt hår brukar det väl vara? Men nytt hår blir det inte för min del däremot blir det nya glasögon. En liten fröken fick på juldagen tag i mina glasögon när jag höll på att klä på mig på morgonen och plötsligt var det två delar i stället för ett par hela glasögon. Nåja man kan ju inte direkt bli arg på en ettåring men aningen sur blev jag nog iaf och fick snällt åka iväg till jobbet för att hämta mina reservglasögon eller jobbglasögon som dom är numera.
Förändringen blir dock inte så stor i och med att jag var så nöjd över dom gamla och så aningen surt var det nog när dom meddelade att det inte finns reservdelar att få mera. Var till en glasögonbutik i helgen och hade hem några på prov och i morgon ska jag föra tillbaka dom och förhoppningsvis beställa nya glasögon åt mig.

Annars så kom julen och det for lika fort igen. Ingen märkvärdigt där. Vi firade som vanligt med bådas familjer. Huset är fortfarande till salu men där har det inte heller skett några större förändringar.
Jag har inbillat mig själv att jag ska börja träna men det går väl sisådär halv dåligt. Men jag har beställt en klänning att ha på vår jubileumsfest från jobbet om ca 2 månader så om den inte passar så får jag väl så lov att ta mig i kragen och slimma till mig lite så den ser mer anständig ut ;) Den borde anlända inom dom närmaste dagarna så då får vi se vad som händer.
Igår hade vi ordnat en överrasknings babyshower åt min vän Elin som kommer få sitt andra barn vilken dag som helst. Hon blev både överraskad och glad precis som det var tänkt! 

Nu ska jag slappa vidare i soffan och i morgon är det back to work som gäller igen efter några dagars ledighet ( fast jag var nog i jobb idag också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar