tisdag 19 januari 2016

Undersökningstisdag

Idag har jag varit både på hälsokontroll från jobbet och till optikern.
Började klockan 9 med att befinna mig hos vår hälsovårdare för att kolla hörsel, blodtryck, lungkapacitet och lite allmänt hur jag trivs på jobbet och hur jag mår i övrigt sådär som det brukar kollas på en vanlig hälsokontroll. Blodprov togs också för att kolla blodsockret, kolesterol osv. hur det såg ut får jag ringa om i morgon.
Tillbaka till jobbet några timmar och sen till optikern för att kolla synen ( som vi skippade på hälsokontrollen eftersom jag ändå skulle kolla det senare på dagen) och som jag redan visste hade inte synen ändrats nämnvärt. Liiiite bättre har etta ögat blivit sedan jag fått barn men det är inget som i dagens läge kommer ändra styrkan på mina glasögon ifall jag inte börjar få problem med huvudvärk eller trötta ögon. Nu är det bara att vänta några veckor på att mina nya glasögon kommer.

Träningen då? Jag har faktiskt tränat flera gånger förra veckan samt även igår men efter att jag tränat igår så började halsen spöka lite och eftersom jag inte vill bli sjuk så valde jag vilodag idag. Melissa är riktigt snuvig och hostar och i morse hade hon även en del "gegga" under ena ögat men svårt att i det skedet veta ifall det är ögoninflammation på gång eller om ögat bara blivit irriterat av något under natten så hon fick åka till dagis som vanligt idag. Dock så ringde dom en timme innan hon skulle hämtas och sa att hon varit väldigt gnällig och ledsen och haft mer "gegga" vid ögat så mommo fick hämta hem henne eftersom jag ju skulle till optikern. Någon feber hade hon inte när hon for i säng ikväll men för säkerhet så ringde jag ändå och meddelade att jag är hemma från jobbet i morgon så får jag se hur läget är ifall hon fått feber och hur det är med ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar