måndag 25 januari 2016

En grundlig undersökning

Nu har jag gjort en riktigt grundlig undersökning av mig själv detta år. Inledde med hälsogranskning och optiker i tisdags och idag var det tandläkarbesök som gällde. Blev en dyr historia men nu håller dom förhoppningsvis en tid framåt igen. Men inte ska man hoppas för mycket mina tänder har inte direkt varit dom bästa.
Träningen däremot går riktigt bra om jag får säga det själv. Sitter som bäst och väntar på att förkylningen som barnen har även ska drabba mig så jag kommer av mig nu när jag äntligen kommit igång. I lördags var jag med mamma till gymmet i stan på ett Spin & Body pass som min mamma drog. Hon har börjat som gyminstruktör och var inhoppare i lördags så då passade jag på att åka med för att få gjort dagens träning. Gick förvånansvärt bra så vi lär nog köra passet igen ( men nästa gång blir det nog med den ordinarie instruktören så vi vet hur det egentligen ska vara ;) ). Igår fick det bli en 3km länk som träning och det kändes i knäna idag så det fick bli vilodag idag.
Det svåraste hittills med att bli hälsosammare och komma igång med träningen har nog och är att stå emot allt gott i jobbet. Inte det bästa stället att jobba på ett bageri om man har dålig självdisciplin.. Det är en sak jag måste jobba på och ta en dag i taget. Kan heller inte börja hänga upp mig på ifall det råkar bli så att det slinker ner en bulle eller två kakor på kaffepausen  stället för en GI semla (fralla). Gör det det så är det bara nya tag och fortsätta där man slutade.
Nästa vecka ska vi ha husvisning och jag hoppas verkligen att det kommer någon som faktiskt är intresserad och inte bara nyfikna människor. Börjar bli riktigt less nu. Men som ni säkert förstår är det mycket städning och piffande som gäller nu fram till visningen. Och så håller ni väl alla tummarna att vi får sålt huset snart, visst?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar