onsdag 7 januari 2015

barnkläder

I brist på annat roligt ( när vi dessutom blev utan ström ) packade jag barnen i bilen och åkte till stan. Först till loppis och spana in vårt loppisbord och sen vidare in till stan för att se ifall jag skulle hitta något åt barnen på rean. Och för en gångs skull så fick båda barnen sex plagg på var.
Lilla fröken fick tre body samt tre byxor. Byxorna var alla i storlek 68 och bodyna var alla i storlek 80. Sonen fick två byxor, två tröjor och två t-paitor. Alla hans kläder blev i storlek 110-116. Nu har dom båda något att växa i och slipper stressa iväg så fort jag märker att något börjar bli för litet. Tycker det är bäst att ha lite kläder på lager att plocka fram och fylla på lagret när man hittar något fint eller till ett bra pris.
Detta blev dagens skörd. Det enda jag köpte åt mig själv var två nya amningsbh:ar.
Frökens leopardbyxor känns så sköna och skulle gärna köpa ett par åt mig själv också om dom fanns i min storlek ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar