tisdag 6 januari 2015

Nämn fem saker som gör dig glad i vardagen.

Mimmi frågade detta av mig på rubrikbytardagen och här kommer mitt svar:

1. Det första som gör mig glad i vardagen är självklart min man och våra barn. Trotsen är hemsk vissa dagar och man skulle gärna bara vara för sig själv några minuter för att pusta ut lite mellan varven. Men det finns ju alltid guldkornen även när det är som värst. Att höra M skratta och le stort varje dag är helt klart något jag aldrig skulle klara mig utan mera <3 Att se när storebror C kramar henne och pussar henne i pannan och försöker trösta varje gång hon blir ledsen värmer också mycket i hjärtat. Han är en riktigt snäll och duktig storebror.

2. Det andra som gör mig glad en vanlig dag är om det händer något oväntat. T.ex att man får höra att någon av våra vänner eller bekanta har förlovat sig eller ska få barn. Det är något som gör mig riktigt glad.

3. Vad annat gör mig glad då? Eftersom vi har loppisbord för tillfället så blir man såklart glad om man ser att det minskat på bordet och man får fylla på med mer saker.

4. Oväntat besök är också trevlig även om det händer ytterst sällan att nån har vägarna förbi här. ( kanske lika bra eftersom det oftast ser ut som ett bombnedslag här ?).

5. När jag träffar någon bekant på stan som jag inte pratat med på länge eller om någon ringer / skickar meddelande av något slag för att se hur vi/jag har det.

Jag är en väldigt social människa av mig och att gå hemma varje dag blir lätt tråkig när medelåldern inte är så hög och varannat ord som kommer ur den lilla munnen är Va? Va mamma? Att slarva runt med två barn är inte det lättaste och att komma sig iväg till t.ex stan är en halv vetenskap och den andra halvan går till att hålla koll så man kommer hem med båda barnen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar