lördag 3 januari 2015

Snöyra och att ge bort en rubrik

Snön har yrt ner mer eller mindre hela dagen och vi har faktiskt inte satt en fot utanför dörren. Eller några av oss iaf jag har varit ute och skottat lite snö för att få ut vagnen så fröken kunde få sova ute i vagnen. Hon behöver ju som tur inte sova ute i snöyran utan får sova i ett förråd bredvid vår källardörr i stället.
I morgon får vi ta och gräva oss fram till ladan för att få in lite mer (förhoppningsvis inte dyngsur) ved in att elda med och så får vi väl gräva fram resten av vår gårdsplan. Och om vi sen orkar vara ute efter det så ska vi prova pulkbacken som min far så snällt fixat åt oss när han var här och plogade vår väg.

Men nu till nått helt annat. På Mimmi's blogg kan ni läsa om Rubrikbytardagen som kommer äga rum i morgon. Så varje blogg du besöker ska du skriva en kommentar åt bloggaren med antingen ett förslag på en rubrik eller ett önskeinlägg. Väldigt bra tycker jag eftersom jag oftast kör med det vanliga "vad har vi gjort idag då?" -inlägget.
Jag deltar med min blogg så ni som kikar in här i morgon får mer än gärna skriva vad ni skulle vilja läsa om här.
(bilden lånade jag av Mimmi)

1 kommentar:

  1. Nåjaa, mitt bidrag åt te på rubrikbytardagen: Nämn fem saker som gör dig glad i vardagen!

    SvaraRadera