tisdag 6 januari 2015

Fem tips till dig med trosiga barn.

Idag har det varit en riktigt jobbig dag reda från början. Sömn är för min del väldigt viktig just nu för att orka hela dagen och i natt blev det för lite av den saken plus att sonen verkade stigit ur sängen med fel fot först. Det var gnäll nästan från första stund och nerverna var nästan slut direkt. Började ikväll fundera på hur man riktigt ska orka med denna trots och dom flesta säger ju " det går ju som tur över" eller " det är bara att acceptera och låta dom skrika en stund på golvet tills dom ser att det inte är någon vits ".
Men att köra med det varje dag fungerar inte i längden så jag bestämde mig för att läsa runt lite och hittade denna sida. Låter för min del ganska logiskt så och eftersom det handlar mycket om "kan själv" och att barnet vill känna sig behövd så borde man ju försöka.
I morgon ska jag prova på och se hur jag får det att fungera. Det kan inte bli sämre än det redan är och vad har man att förlora.
Kanske kommer hjälper det, kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar