onsdag 21 januari 2015

Dagarna flyger iväg

En vecka sedan det sist bloggades och förra veckan sprang verkligen iväg. Den här veckan verkar bli ganska lika. I morgon är det redan torsdag och jag tror vi kommer satsa på att städa och elda. Var med barnen och besökte mitt jobb idag och det var lika trevligt som alltid att få prata av sig lite med jobbarkompisarna.
Min dator säger mer och mer upp kontraktet och snart är den så slö att Melissa hinner lära sig gå innan jag fått igång den och fått upp en webbläsare av något slag ( har flera alternativ den ena slöare än den andra).
I lördags var jag på klassträff med några Yrkesflickor från min klass. Oj så roligt det är att träffa dom igen ! Ett halvår mellan varje träff är riktigt lagom tid tycker jag.
Just nu håller jag på att rensa frysen på mat. Ni vet, all dendär extra maten man köper och sätter i frysen för att "laga en annan dag" som sen lämnar dit för att man är för lat för att plocka ut den i tid för att hinna tina upp. Den maten håller jag på med just nu. So far har jag inte kommit så långt men igår när jag handlade köpte jag heller inget nytt att sätta i frysen. Ikväll fick det bli köttfärspaj till middag. Vi äter väldigt sällan paj mest för att maken inte riktigt gillar pajer.
Lite har jag börjat med träningen också men det går ju sådär halvbra med en som ska klänga på en på alla sätt som går och en annan som ligger och skrattar eller skriker på golvet om hon inte sover. Men sakta men säkert så kommer jag väl igång. Lättare blir det väl när storebror får börja gå två dagar i veckan på dagis för att få ut en del av all den energi som finns i den pojken. Då har jag några timmar på mig att hinna träna, handla, städa eller nått annat som behövs börjas och görs bäst och lättast när man är ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar