tisdag 18 mars 2014

Ny vecka, nya möjligheter!

Fast vilka nya möjligheter det skulle vara vet jag inte? Annat än att jag för andra gången fått byta tid till tandläkaren åt Cevin eftersom dom nu hade fått sönder en maskin. Och som alltid när jag eller någon ringer och bjuder ut en ny tid åt mig så får jag en tid mitt i dagen som aldrig funkar med mitt jobb. Nåja förutom nästa vecka när maken jobbar kväll vilket jag inte tänkte på första gången dom ringde så jag fick ringa tillbaka och byta tid, igen. Förhoppningsvis kommer dom sig dit nästa vecka nu då så vi har den saken ur världen.
Ifall någon råkat missat snön som kommit idag så kan jag ju meddela att det snöat. Och jag har dubbfria däck under bilen.. Nå inga större missöden hände på vägen hem men sen väl hemma var det en stackars gubbe som körde rakt över vägen framför vårt hus och hamnade på åkern. Han verkade dock ha klarat sig fint eftersom bilen som stannade åkte vidare efter en liten stund. Liksom bilen som åkt av vägen. På nått höger vänster vis så backade ha upp ur diket så han var helt på åkern och körde till närmaste ställe för att slippa upp på vägen igen och sen körde han glatt vidare?! Det var krut i den gubben eller kanske bilen som var typ lika gammal som gubben.
Nå jag tror inte att snön ligger kvar så värst länge men man kan ju ha fel. Sonen är iaf väldigt glad för nu kan man ju bygga snögubbar igen och lasta pulkan full av snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar