onsdag 26 mars 2014

Trötter

Känner mig väldigt trött efter två lite sämre nätter. Ljuset lurar Cevin lite så han vaknar runt kl 5- ½6 och inte riktigt vill somna om fastän mamma nog helst skulle sova klockan runt. Borde det inte börja bli bättre med tröttheten snart? Till helgen tar jag minsann ut en sovmorgon!
Första natten utan tutt gick över förväntningarna. Ca 1-1½ timme var jag vaken med Cevin för att försöka få honom att somna om och till sist så fick jag min vilja igenom men oj vad trött jag var i morse. Borde kanske gå och sova redan så jag inte skulle vara så trött i morgon? Nå det var ingen gråt iaf men lite gnäll och många funderingar om vart den tagit vägen. Tutten hos dagmamman hade även den försvunnit helt plötsligt och i stället hade pappa fört dit en mjukis ko eftersom vi glömde ta med den när vi åkte dit. Den hade fyllt sitt syfte även om tankarna var många kring var tutten tagit vägen.
Nu sover killen igen och ingen tutt har vi i natt heller. Två gånger har frågan kommit var den är sedan vi kom hem från dagmamman så det går åt rätt håll men jag tar inte ut någon seger än innan jag vet att det helt säkert är över och jag kan kasta dom i roskisen.
En sväng till mommos och moffas har vi gjort ikväll och kokat fisksoppa för första gången till middag. God blev den men jag gillar nog fisk mer när den varit i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar