söndag 22 september 2013

En turbulent söndag

Jämfört med resten av veckan som varit väldigt lugn och man tagit saker och ting som dom kommit så har denna dag varit väldigt upp och ner och gått från en sak till en annan.
Idag är jag än en gång tacksam över att jag bor så nära mina föräldrar som vi gör eftersom vi annars skulle sitta och frysa i vårt stora hus denna söndagkväll (okej där kanske jag överdrev lite). Men vi har haft lite problem med ett element (batteri) i vårt sovrum så vi har inte kunnat ha på cirkulationen i huset. Vi harju inte haft på den alls i sommar eftersom det varit så varmt men nu börjar ju hösten komma och lite värme gör allt mycket bättre en kall och blåsig höstkväll. Men med ett läckande batteri är det inte lika mysigt och enda sättet att få fixat det var att skruva bort hela "noppon" där man luftar batteriet och sätta isoleringstejp och sätta tillbaka. Inte det svåraste kanske om man skulle kunna stänga av batteriet helt men det gick inte utan det krävdes två män, en rulle isoleringstejp, x-antal handdukar, en bunke och väldans mycket vatten som sprutade rakt ut från batteriet när noppan skulle bort och när den skulle dit igen. (därimellan fick min kära make stå med fingret före hålet och min pappa tejpa noppan och sen fösöka få tillbaka den). Men tätt blev det och vi kommer njuta i vinter av värmen som sprids i vårt sovrum. Tusen Tack pappa! :)
Över till något annat. Så har jag jobbat idag, handlat mat för ynkliga 50€ och ändå fick mat så vi klara oss till helgen när det vankas kalas här hos oss.
I morgon ska jag bjuda på mer bilder från resan och berätta lite om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar