onsdag 25 september 2013

old friends

Har försökt få tillbaka kontakten med en gammal vän men det har väl gått mindre bra. Lite surt att när man äntligen har fått en bra början så gillar inte dennes andra halvan att man tagit upp kontakten igen. Den andra halvan är inte min man, vi anser båda att man får ha sina vänner och det är bra att få tillbaka kontakten med gamla vänner och såklart att hitta nya vänner. Men det verkar inte alla anse.

Nåja hade lite motgångar på kvällskvisten på jobbet och det tog längre än tänkt. Väldans surt att se C i 3 timmar per dag. Nå en vecka till och jag har kvällarna ledigt igen i två veckor för att sen åter ingen i två veckor ha kvällsskiftet. Har glömt att berätta att när vi kom hem från resan ( eller ja, i måndags) så inledde vi en godis och bulla strejk. Tre dagar har gått och hittills har det gått riktigt bra. Tro inte att man inte känner sig frestad av alla ljuvliga dofter från vitchoklad-blåbärs cookiesen som är nygräddade och speciellt degen är så god. Men nej, den smakade jag nog tillräckligt av innan jag fick mammaledigt. Jobbade ju inte ifjol på hösten så då missade jag provsmakandet av både kakor och deg och så blir det väl i år också.
Ett lass ved har vi kastat in i vår lada ikväll så nu borde vi nog klara oss en tid framöver.
denna småkyliga dag bjuder jag på en sommarbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar