lördag 28 september 2013

Trött i huvudet

Har städat och flyttat hos svågern hela dagen och jag är minst sagt trött i huvudet efter en lång dag. Bakade bröd till smörgåstårtan efter att vi kom hem och under tiden jag väntande på att det skulle jäsa klart så jag skulle kunna grädda det så glömde jag helt bort det...
Vi har varit i bastu och kollat en film och nu när maken bestämde sig att gå till sängs efter lite sömn förra natten och mycket jobbande idag så tänkte jag att jag går och läser på samma gång i sängen. Går till köket för att ta ett glas vatten och ser byttan som jag använt tidigare under kvällen och tänkte, ja brödet har jag ju fixat. OH FUCK BRÖDET!!!! Hrm... tror nog att det är så gott som dött efter att ha jäst i 3 TIMMAR!! i ugnen som jag brukar använda som "jäsrum" såklart utan att ha på värmen. Men nåja jag tänkte att det får en chans iaf i ugnen och som bäst gräddar jag brödet för att se ifall det är dött lopp och jag får baka ett nytt i morgon. Kom nyss på att jag inte satte någon tid på ugnen hur länge det skulle gräddas så det fattas ju bara att jag bränner upp skiten nu också. Tydliga tecken på att jag inte skulle baka bröd idag.

För övrigt så tänkte jag hålla bloggen öppen för allmän läsning några dagar för att sen lägga den privat igen. Så ni som har blivit inbjudna kommer troligen inte märka någon skillnad men får ni problem med att logga in senare när jag byter tillbaka så är det bara att skicka ett pm på fejjan eller liknande. Kommer nog att meddela en dag eller två innan jag låser bloggen igen.

Oj minnen från när vi nyss skaffat vårt hus. Gräsmattan ser dock väldigt annorlunda ut nu eftersom vi sågade ner dom stora pilträden ifjol.

(spanade nyss i mitt bröd och till min stora förvåning kanske, men bara kanske, klara det sig och jag inte behöver baka ett nytt i morgon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar