fredag 27 september 2013

True friendshipe never ends.

Blev en kvällslänk med Johanna, skönt att komma ut och röra på sig lite. Gick dock alltför sakta. Blir nog alltför sällan egentligen att man kommer sig ut och rör på sig.
Nåja fick ju iaf sluta kl 16 idag och dra vidare till Prisma för att slåss med alla andra som skulle fredagshandla. Nu har jag (tror jag) iaf allt så det bara är att fixa ihop smörgåstårtan i morgon(räknar inte smörgåstårta som tårta egentligen). Orkade inte baka brödet idag så det får bli i morgon som så många andra saker. Köpte även lite nötter som får agera fredags/lördags godis.
Har två dagar i rad stått och funderat i jobbet (när jag inte behöver tänka på vad jag gör eftersom det går av vana ) på gamla vänner och vänskap överlag. Minns att i högstadiet så hade man ju vänner i överflöd men väldigt få riktigt bra vänner som man kunde prata om allt med. I dagens läge har (iaf jag) några få riktiga vänner kvar som trots att man kanske inte pratat på 2-3 år, bara går att skicka ett meddelande till och fråga om dom vill träffas och man kan på något sätt fortsätta där man lämnade allt sist.
Jag tycker alla borde tänka efter om man hade en riktigt bra vän nångång som man tappat kontakten med. Varför har du inte ringt/ skickat meddelande åt denna och frågat om han/hon vill träffas? Saknar man en vänskap som förr betydde mycket för en så tycker jag att man ska ta och försöka få tillbaka kontakten. Ibland lyckas det men inte alltid.
Den vän som jag försökt få tillbaka kontakten med den senaste tiden men inte lyckats med så var en av mina bästa vänner under högstadietiden och början av tiden i yrkes. Vi pratade om allt och ingenting och vi kunde alltid vara ärliga med varandra. Men tills vidare får den vänskapen fortsätta att ligga på hyllan ett tag till.

Vissa dagar saknar jag gamla vänner mer än andra. Om jag en dag har tänkt mycket på mina vänner så drömmer jag ofta om dom på natten vilket gör att jag börjar sakna dom ännu mer och brukar då höra av mig till dom för att se hur dom har det. Så även denna gång.
Personligen skulle jag bli riktigt glad om någon av mina gamla vänner skulle skicka /ringa och höra av sig till mig efter ett långt avbrott för det visar ju att man bryr sig även om det gått en lång tid sedan man sist pratade med varandra.
Min vän som jag inte fått så bra kontakt med men verkligen skulle vilja få tillbaka kontakten med så kan jag inte annat än önska och hoppas att vi en dag kommer att få tillbaka vår vänskap. Jag vet hur det känns att inte ha tid för annat än jobbet och familjen. Man vill allas bästa och får sätta sig själv åt sidan för att göra andra nöjda. Minnena som finns kvar från när vår vänskap var som bäst kommer aldrig försvinna. Det vi hade var äkta vänskap.
Jag önskar dig all lycka och framgång i livet. <3

Och till er kära läsare, denna fredag när höstmörkret har lagt sig över den lilla by, tycker jag att ni i morgon ska göra följande:
Hör av er till en vän ni inte pratat med på länge och boka in en kaffedejt. Har ni ingen sådan vän så boka in en kaffedejt med en vän iaf, det behöver vi alla! Själv tycker jag det är löjligt roligt att få träffa en vän över en kopp kaffe (även om jag inte dricker kaffe), jag är som ett barn i väntan på jultomten flera dagar innan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar