torsdag 12 juni 2014

99

Idag är det 99 dagar tills vår lilla skrutt är menad att titta ut. Men jag tvivlar ju stor på det så jag räknar med att gå över sisådär 10 dagar minst typ?
Vi har faktiskt inte köpt egentligen nånting till bebisen ännu förutom 3 klädesplagg. Känner inte någon direkt press heller på att hinna köpa babyskydd, blöjor mera kläder osv. Men nu när det är under 100 dagar kvar borde vi kanske börja skaffa lite mer saker och ordna upp i alla skrubbar här hemma så att allas kläder får plats.

På tal om kläder och blöjor går det åt väldans mycket kläder för sonen för tillfället. Särskilt byxor. Och pyjamaser.
Varannan natt den här veckan samt två dagar i rad så har blöjan läckt. Både hos dagmamman på dagen och här hemma så i morgon måste jag hinna och köpa ett paket blöjor i en större storlek för att se ifall det löser vårt problem. Han har även klagat på att blöjorna inte suttit bra den senaste tiden så kanske är dom för små iaf fastän han (enligt vikten på blöjpaketen) borde kunna ha dom blöjor vi har ännu. Nå bara vi klarar den här natten och morgon dagen med dom blöjor vi har så kanske vi får lite torrare nätter sen.
I morgon ska vi städa eftersom ingen orkade göra det idag. Och på lördag måste jag nog antingen in till stan eller till grannstaden för att hitta något att ha på konfirmationen som äger rum nästa helg. Köpte en skjorta som jag faktiskt kan knäppa över magen ännu trots att den bara är storlek M. En lösare lite längre modell så den kan jag iaf ha på klassträffen i helgen. Men jag har inte bestämt mig ifall jag gillar den eller inte?
Så ser den ut. Har fortfarande lappen kvar i den och kvitto på den så jag kan fortfarande lämna tillbaka den om jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar