tisdag 17 juni 2014

Tjejkväll/ klassträff

Vet inte riktigt vad man ska kalla våra träffar eftersom vi endast är några flickor från min gamla klass i Yrkes som samlas en gång i halvåret typ, för att prata av oss om vad vi har gjort under den senaste tiden och vad andra gjort den senaste tiden.
Men hur som haver var det dags igen i lördags. Lika roligt att träffa alla och skönt att slippa ut en kväll och prata av sig lite.
I lördags var jag även ett varv till grannstaden för att än än gång försöka hitta något att ha på mig på kvällen och även till denna helgs konfirmation och midsommarfirande. Det gick väl sådär halvbra. Beslöt mig för att skita i att hitta en klänning som jag inte ser ut som ett tält i och köpte i stället ett par vanliga svarta jeans eller kanske mer treggings? och en lite finare ljusrosa topp. Dom har ju ändå inte lovat så varmt till helgen så det blir nog bra.
Så var lördagens outfit och blir troligen samma till konfirmationen i helgen.

Sådär övrigt håller min rygg på att ta död på mig eller egentligen är det väl foglossningen som har blivit riktigt hemsk nu. I söndags var min rygg riktigt sjuk så jag gjorde inget alls typ på hela dagen utan mest vilade. Tänkte den skulle vara bättre igår på morgonen men nej. Jag fick lägg mig 3 gånger på soffan i kafferummet i jobbet om det berodde på ryggen eller om tösen sparkade på någon nerv som gjorde att jag blev illamående när jag stod vet jag inte men efter den tredje gången på soffan så blev det bättre.
Idag har jag inte legat på soffan men trots att jag tog en panadol igårkväll och en i morse så har ryggen inte alls varit bra idag så jag hoppas stå ut den här veckan för att ha tre dagar ledigt och rådgivning på måndag. Får se då vad dom tycker åt mig vi rådgivningen ifall inte ryggen blivit bättre innan det så kan det fort hända att det blir en sjukskrivning trots att jag inte har många veckor kvar att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar