tisdag 17 juni 2014

Vi närmar oss

Veckorna springer förbi och eftersom jag inte vill vara ute i sista minuten med något denna gång så ville jag hitta en bilstol till babyn ganska så fort. Så även om det är flera månader kvar (typ 3?) så hörde jag efter en bilstol på facebook loppis i helgen. Napp fick jag fort och idag hämtade jag den från Kronoby. Denna gång blev det en Britax babysafe. Med bas såklart. Det enda kravet jag hade var att den har bas och självklart är okrockad och inte för gammal. Vi hade bas till den som vi använde med Cevin och det var helt klart det bästa som fanns. Inget prakkande med bälte hit och dit utan bara att klicka fast och köra iväg.
Har hört både bra och dåliga saker om Britax så jag hoppas att vi kommer vara nöjda med den.
Cevin trodde när jag kom hem med stolen att bebisen också skulle komma på samma gång ;) Så var det ju inte riktigt och sen när vi satt och inspekterade bilstolen och basen så undrade han ifall han inte kan få skutta runt den lite? Tja, det var ju tyvärr inte en vagn vi köpt utan basen till bilstolen och den har nog inga hjul under så det gick ju sisådär att försöka köra runt med den här inne ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar