lördag 21 juni 2014

Midsommar veckan

Alltså ja a. Jag varken hinner eller orkar med bloggen just nu. Ryggen har värkt hela veckan så att jag har rådgivningsbesök på måndag känns väldans bra faktiskt. Tror att hon kommer rekommendera en sjukskrivning även om jag inte har många veckor kvar i jobb. Men även maken verkar tycka att jag klagar lite mycket över ryggen nu och tycker jag borde sjukskriva mig. Men men vi får se.
Fick reda på att två av mina vänner ska få barn i år också båda i december så det blir nog babyboom i år också. Visste inte om någon förutom en person när jag själv blev gravid men nu vet jag av snart 10 stycken.

Midsommaren var lugn men full av trots. Oj denna trots. Tur att den är övergående. Igår blev vi bjudna på grillat hos svärföräldrarna. Riktigt trevlig kväll med mycket gott att äta.
Idag var det risgrynsgröt hos min farmor och en tur till skolans lekpark ikväll. Sorterat bebiskläder har jag också gjort och konstaterat att jag nog får köpa lite kläder i storlek 56 iaf :) Cevin var aldrig någon "spyare" men vem vet om bebisen är en sån? Då lär det behövas mycket kläder.
På tal om kläder så är det konfirmation i morgon men till kyrkan kommer vi inte åka för jag skulle inte klara av att sitta flera timmar i kyrkbänken. Så vi åker till kaffet efteråt i stället. Vet inte riktigt vad jag ska sätta på mig men det får bli morgondagens utmaning.

Mammalådan hämtade jag i torsdags. Har lite delade åsikter om den. Vissa saker väldigt fina men andra föll mig inte alls i smaken. Tycker nog att lådan vi fick med Cevin hade finare saker i sig. Men den är ju gratis ;)
Mitt H&M paket hämtade jag på samma gång men klänningen jag hade beställt får mig att se ut som ett tält så den kommer jag nog skicka tillbaka.
Nu ska jag njuta av kvällen och samla krafter inför morgondagen och hoppas att denhär natten erbjuder mer sömn än den förra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar