söndag 8 juni 2014

Shopping och traktorpullinghelg

Hade tänkt ha en trevlig shoppingtur i grannstaden igår med maken. Men eftersom jag inte är så smidig så hade vi lite för lite tid med att hinna till alla butiker jag hade spanat in. Resulterade i att jag fortfarande inte har några kläder att ha på mig. Köpte ett par tunnare mjukisbyxor att ha dom sista veckorna här hemma kostade hela 5€ och en svart långklänning (jag som inte skulle ha nån svart klänning) till mig själv.
Inga crocs fick jag heller så får se om det råkar finnas i stan i stället.
Cevin fick iaf 2 pussel ( vi är inne i en pusselperiod), en pool, shorts och kalsonger. Det börjar ju bli dags för potträning så bara jag får tvättat alla kalsonger och shorts så ska vi påbörja projektet sådär försiktigt nån dag. Gissar på att det blir väldans mycket tvätt en tid framöver men han kan ju inte ha blöja för evigt.

Idag var det traktorpulling i byn och självklart skulle jag och Cevin dit för att spana in traktorer och till hans stora glädje fanns det även en "pisstunnu" på plats.
Tur med vädret hade vi och det gick över förväntningarna att ha C med då vi ändå var där i lite över 3 timmar. Pratade med lite vänner och med mobbo mellan varven, åt lite korv och satt och såg på när dom körde fram och tillbaka med sina traktorer.
Lite otur hade dom eftersom pullingvagnen gick sönder så dom fick börja skruva mitt i men det tog inte länge innan den var fixad och dom kunde fortsätta. En traktor hoppade så mycket att motorhuven åkte upp.
En trött kille var det som somnade ikväll och är förhoppningsvis utvilad i morgon när det är dagmamma och jobb som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar