torsdag 6 augusti 2015

6.8.2015

Idag är det ganska precis två månader kvar tills jag börjar jobba igen. Känns både bra och dåligt. Skönt att slippa "ut" lite och tänka på något annat än husförsäljningen, lär ju bo här ett år till åtminstone.. Men självklart känns det väldigt vemodigt och konstigt att vår lilla bebis ska börja idags. Hon som är så "mamis" och liten. Hon kan ju inte börja i dagis. Ser framför mig en liten ynklig gråtandes bebis när jag lämnar henne där och åker till jobbet. Oj stackars lilla flicka, mitt mammahjärta gråter redan. Cevin är ju redan 2 dagar i veckan några timmar och leker av sig så för honom kommer det nog gå bra.
Tror nog att M kommer behöva lite fler inskolningsdagar än vad C behövde. Nå ännu är det några veckor kvar innan jag behöver börja fundera på nån inskolning.

Tycker veckorna flyger fram trots att vi inte egentligen gör så mycket på dagarna. Vi tar dom lite som dom kommer och gör det vi känner för. I morgon är det fredag igen men vi har nog inga direkta planer även helgen är öppen för förslag. Nästa helg har jag dock tänkt ta morsvila och dra iväg till Vasa för att träffa några kompisar, gå på loppis och vad allt vi hittar på. Ska verkligen försöka njuta till 100% och inte fundera på hur det går hemma med barnen ( ni vet sådär som man alltid brukar göra fast man tänker att man inte ska göra det). I mitt huvud finns det så mycket jag skulle vilja köpa. Meeen så var det ju det här med att ha vårdledigt, vara hemmamamma och tydligen behöver man inte några pengar då enligt dom som ska styra samhället. Som att utgifterna skulle minska bara för att man är hemma med barnen.. Så några dyra, fina shoppingfynd lär det inte bli denna gång, men kanske nästa.
Nu ska jag slösurfa vidare innan det blir sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar