måndag 24 augusti 2015

Kärlekssånger

När vi gifte oss för två år sedan så sjöng jag för min nyblivna man i kyrkan.
Jag har alltid älskat att sjunga och det är en av mina stora passioner i livet. Om det låter bra eller inte är upp till var och en. I lågstadiet sjöng jag några gånger solo på avslutningar och jag hade i flera års tid tänkt att den dagen jag gifter mig så ska jag sjunga för min man. Och det gjorde jag också.
Jag hörde låten första gången när vi satt och såg ett "bonde söker fru-bröllop" på tv där hon sjöng den låten för sin man. Jag fastande direkt för den och lade den bakom örat och har enda sedan den dagen hört på den med jämna mellanrum för att inte glömma bort den.
Låten jag sjöng var: Du är allt - Sonja Aldén.

"För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

Lalala..

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag"

Nu efteråt när jag tänker tillbaka på då jag sjöng så tänker jag ibland också väldigt mycket på texten. Det kommer hela tiden stunder då jag känner att vissa speciella delar av texten passar extra bra in för hur jag känner just då, just nu.


När vi var på svågerns bröllop i helg så hade dom valt en väldigt vacker låt också som två av deras gäster sjöng. Det var första gången jag hörde låten och jag föll direkt för den. Så vacker och så mycket mening i texten.
Låten dom hade var: Med dig vid min sida- Sarah Dawn Finer

"När dom vänder mig ryggen
När människor blir små
När vägen är mörk
Ska jag fortsätta gå
För med dig är jag modig
Jag är den jag vill va'
Och hur det än blir nu
Är allt som det ska

Om du finns hos mig  
Om du tror på oss
Ge mig din hand
För med dig vid min sida
Klarar jag allt
Klarar jag allt

Vi är bara i början
Vi får pröva oss fram
Vi har en lång väg framför oss
Jag är öppen för allt

Om du finns hos mig.."

Så otroligt vacker text! Även i denna text känner jag igen mig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar