onsdag 12 augusti 2015

Projekt och framtiden

För ett tag sen så "köpte" jag en gammal spegel för en chokladplatta. Nu har den stått en tid och idag tänkte jag ta mig ann den och börja på med mitt projekt. Den är nämligen lite sliten. Inte så farligt bara man får bort den gamla färgen så måste jag bestämma mig ifall jag ska måla hela spegeln vit eller om jag ska göra som Mimmi och måla med ättika och te. Just nu är den vit med mycket sprickor i samt en träfärgad list högst upp ser lite ut som ett tak. Så lite leker jag med tanken att måla själva ramen med ättika och te så den börjar se lite grå och gammal ut och "taket" vitt.
Nu är det ju då två lager gammal vit färg på den och på vissa ställen där den spruckit mest så går det riktigt lätt bort men det är ju typ i ett hörn. Såå hur jag ska få bort färgen på ett smidigt sätt återstår att se. Tror det blir att ta till gubbens slipmaskin ;)
Sen sitter jag väldigt ofta och drömmer mig bort hur jag vill byta ut allt i hemmet och skaffa nya mönstrade kuddöverdrag, nån ny snygg ljuslykta, en gammal fin retro byrå, nya lakan. En ny start helt enkelt. Ut med allt det gamla och in med nytt!
Men det kommer ta tid. Så otroligt mycket tid och pengar förstås. Hoppas hitta lite småsaker på loppis i helgen. Längtar så otroligt mycket till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar