måndag 10 augusti 2015

Retro

Jag har märkt att jag börjat dras med i den här "retro trenden". Men faktiskt vissa möbler var snyggare förr och för att inte tala om en helt annan kvalité än alla IKEA möbler. Visst äger vi en hel del från IKEA men jag hoppas att så fort vi får sålt huset så kan vi också börja byta ut lite av alla dessa icke personliga möbler.
Jag tänker mig ett soffbord liknande det här. Och en byrå eller skänk som liknar denna:
eller så något i i den här stilen.
Finns så många att välja mellan och sen är det ju inget man hittar i en handvändning heller. Letar ju fortfarande efter två nattduksbord också. Dock vet jag inte alls just nu vad jag letar efter. Tänker mig att sovrummet ska gå i grått och vitt.
H&M har denna fina sängkappa som jag gärna skulle ha i min ägo men den har lite för saftigt pris för min smak. Men då är det ju tur att man har en mor som kan det här med att sy så det enda jag behöver göra är att köpa tyg och så fixar hon en sängkappa till vår säng. Lyxigt värre! Hoppas kunna köpa tyget i vasa så att hon får sy den när hon har tid.
Men hur nattduksborden ska se ut har jag ingen aning om. Men när jag sen hittar dom så kommer jag veta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar