fredag 21 augusti 2015

Bröllopsfeber?

Här är det tyst men det beror nog på det vackra vädret vi haft denna vecka. Sol sol och mera sol! Skönt med lite sommar i år också.
Gubben har dragit på sig körtelfeber eller något i den stilen? Dom vet inte exakt eftersom han hade samma sak för några månader sedan och man borde ju inte kunna få det två gånger. Men det finns väl flera sorter av det också men vad är oddsen att man får det två gånger inom ett halvår iaf? Nåja som bäst väntar vi på provsvar och ultraljudsundersökning på halsen.
Men idag är det fredag och i morgon är det lördag och vi ska gå på bröllop :) Finns det något roligare än att gå på bröllop? Vi får dessutom ha barnfritt på bröllopet ( trots att vi nog alla är bjudna) men eftersom M tycker att det är sovdags kl 18 och inte sover i vagnen mera så får hon i stället vara hemma med mommo. C fick själv välja om han ville följa med på "kalaset" som vi sa för han vet ju inte vad bröllop är men när han hörde att lillasyster får vara hemma med mommo så ville han hellre vara hemma han också.
Men skönt med en barnfri kväll som omväxling. Tror vi hade en barnfri kväll för 1,5år sen också? Men alltså ja, dom är väldigt få våra barnfria kvällar.
Ser riktigt mycket fram emot bröllopet men självklart är det ju det svåraste kvar, vad ska man ha på sig?! Har lånat några klänningar av en kompis, skor av min barndomsväns syster, väska och sjal av mamma. Såå nu gäller det bara att välja en av klänningarna också. En har jag som jag känner att det lutar mest mot men jag tror jag låter maken avgöra ifall det blir den eller om han röstar för en annan.
En ynka bild hittade jag från vårt bröllop för två år sedan. Resten finns på en usb sticka nånstans eftersom jag inte vill samla alla bilder på datorn då den är så slö från förr och kan krascha vilken dag som helst. Så med jämna mellanrum flyttar jag bilderna och tar bort dom från datorn. Denna råkade dock finnas i min telefon när jag tömde den på bilder för ett tag sen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar