lördag 15 augusti 2015

Morsvila

Idag var det min dag. Som nästan inte blev av eftersom gubben fick åka till läkaren igår på kvällen och kom hem med en antibiotika kur. Men det löste sig och iväg kom jag på min heldag till Vasa för att hälsa på en av mina bästa vänner Sofi som även är fadder till C.
Mitt 100€ presentkort som jag vann för någon månad sen så hämtade jag också ut. Presentkortet gällde till skobutiken(erna) Kookenkä så hem kom jag med två par nya skor. Ett par snygga och bekväma sandaler till mig ( nu kan jag äntligen slänga mina 4€ från H&M) och ett par viking höst/vårskor åt C.
Hittade även en dagisväska åt M med nalle puh på samt 4 bodyn, ett par byxor, strumpor och en bok med bilder av djur som finns på en bondgård. C fick (förutom skorna) mera strumpor och nya dagistossor. Köpte även en såndär rund grej att hänga i taket där man kan ha leksaker, handskar, mössor eller vad man nu vill också. Den tyckte C var roligast och den skulle upp med samma.
En riktigt roliga och bra dag har det varit. Så skönt med lite omväxling från mammalivet. Försökte fundera ut när jag sist skulle varit borta en hel dag sen vi fick barn och kom fram till att jag tror det aldrig hänt förr. Några timmar är max vad jag varit borta från barnen på dom nästan 3,5 år jag varit mamma. Sjukt när man tänker på det.
Så idag var det riktigt skönt att vara borta och när jag inte trodde dagen kunde bli bättre så råkade vi även hitta en av mina andra riktigt bra vänner på torget i vasa. Där stod han och visade upp sig när dom hade (tror jag) första hjälpen dag. Riktigt roligt med tanke på att vi tidigare i veckan hade pratat om att träffas men eftersom han skulle jobba så gick det inte. Ibland är man på rätt plats vid rätt tidpunkt!
Idag har jag fått laddat mina batterier så nu kör vi på igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar