söndag 9 augusti 2015

Trimma lite gräs

Igår klippte jag gräsmattan utan uppsamlare. Tänkte att det är onödigt eftersom det inte direkt är så hårt drag med husvisningarna så det spelar nog ingen roll fast det är lite " fart ränder" på gräsmattan den här veckan. Men ja, så kom jag ju på den idén att ha en privat husvisning nästa vecka! Gubben var med på noterna så nu har jag försökt göra lite "reklam" för huset på facebook så får vi hoppas att någon dyker upp. Kan ju inte bli värre än att ingen kommer.
Men tillbaka till gräsmattan. Nu fick jag ju lite bakläxa då för jag vill ju inte att folk ska komma hit ( om nu någon kommer) och se en massa bruna ränder i gräsmattan så det var bara att börja räfsa. Hämtade trimmern av svågern så vi fick trimma framför ladan igen och så ska vi nog trimma lite mer runt på tomten också innan tisdag.
I morgon blir det att handla (igen) och påbörja städningen. Så ska jag försöka röja upp lite i garaget och lite utomhus.
Har börjat sitta och funderat på vad barnen behöver inför dagisstarten. Jag tar ju "morsvila" i helg så då ska jag passa på att se ifal jag hittar något som behövs till dagis. Jag är ju ingen loppisfantast men när man kommer åka dit med en som är mera inbiten i att gå på loppis så kanske det är bättre? Får hoppas det iaf. M behöver ju det mesta till dagis medan C redan har nästan allt han behöver förutom skor.
Själv vet jag inte riktigt vad jag behöver. Det brukar ju alltid bli så när jag åker till vasa så hittar jag saker åt alla andra förutom mig själv även om tanken är när vi åkt dit att det är just åt mig själv som jag ska ha nått. Så inga höga förväntningar har jag denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar