onsdag 5 augusti 2015

Den ny gamla soffan

I förrgår när vi började ställa oss för natten så kollade jag facebook lite snabbt och såg att en soffa jag spanat in några dagar tidigare hade fått lägre pris. Visade åt gubben som tyckte att de såg bra ut trots lite klösmärken. Så vi bjöd och fick den till ett väldigt billigt pris och ikväll hämtade vi hem den. Aningen större än vår förra men oj så mycket bekvämare den är! Är riktigt nöjd med vår nygamla soffa. Och katterna verkar inte heller bry sig trots att den säkert luktar andra katter.
Men eftersom den är större så får jag nog möblera om lite här i vardagsrummet så att det börjar se lite bättre ut. Nu gäller det då bara att hitta ett nytt soffbord som passar den nya soffan.
Vi har ju ( som så många andra) haft ett ikea lack bord men det börjar ha sett sina bästa dagar och vi har dessutom varit utan soffbord i flera månader redan eftersom det mest blev flyttat på hela tiden när det var i vägen för lekandet. Men nu skulle jag gärna ha ett nytt soffbord men jag vill inte köpa ett " bara för att ha" utan denna gång vill jag verkligen hitta ett snyggt och som passar in med resten av möblerna. Vill gärna börja ha en stil på inredningen nu. Vi tog ju vad som fanns när vi flyttade till lägenheten och inte hade så mycket pengar. När vi flyttade hit så köpte vi några ikea hyllor för att få lite mer inredning men nu börjar jag tröttna på allt ikea så nu vill jag gärna ha en röd tråd i inredningen.
Skulle gärna sälja bort lite möbler men det kan vi göra först när vi vet när och vart vi kommer flytta så vi vet vad vi inte behöver eller vill ha längre.
Tror jag ska försöka mig på att möblera om här lite i morgon om barnen tillåter förstås. Fröken har väldigt starka åsikter så är hon på dåligt humör eller tröttare en dag så är det bara famnen som gäller.
Såhär såg det ut med den förra soffan.
Och såhär ser den ny gamla soffan ut. Sådär svart är den inte på riktigt utan mer åt det bruna hållet. Och stooor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar