torsdag 25 december 2014

Året 2014

Som bäst sitter jag och går igenom mina blogginlägg från det här året. Det var dåligt med bloggandet i början men under våren och sommaren blev det mer eftersom det då bodde en liten bebis i min mage. Jag har inte tänkt göra någon januari-december sammanfattning utan kommer ta det i stora drag är det då någon som vill läsa mer själv så får man gå tillbaka och göra det.
Nångång där i januari-februari månadsskiftet så fick vi hem en "liten" kisse vid namn Gizmo. Han trivdes inte riktigt först utan tog en upptäcktsfärd och var borta nästan 3 dagar innan vi hittade honom och fick hem honom med lite hjälp från dom förra ägarna. Efter det började han trivas med och har vant sig med både oss och omgivningen. Här firade vi även våra 6år tillsammans och Cevin blev 2 år gammal. Vi meddelade även våra respektive familjer att vi skulle få en lillasyster/bror till hösten. Sen kom mars och våren började närma sig. Det var nu 5 år sedan vi förlovade oss när vi var ynka 17 och 18 år gamla. Vi började även meddela omvärlden om vem som hade bosatt sig i mon mage. Våren gick snabbt förbi och sommaren kom även om den bjöd på många olika väder.
När värmen äntligen kom så gjorde även min mage det och jag fick ge upp jobbandet på samma gång den värsta värmen kom.
Sommaren gick alltför sakta enligt mitt tycke eftersom värmen gjorde att jag inte kunde göra annat än sitta i skuggan eller i soffan. Magen växte och så var dagen här då det var dags för bebisen att titta ut. Ingen bebis kom förrän 12 dagar efteråt även denna gång med lite hjälp. En välskapt liten dotter anlände till vår familj.
Vi har haft snart tre månader på oss att anpassa oss till livet som tvåbarnsföräldrar och det går bättre och sämre. En dag i taget är det som gäller för att se på vilken sida storebror vaknar och hur man får tampas med dagens trots och bråk.
Året 2014 har bjudit på mycket. Det har varit ett psykiskt och fysiskt ansträngande år. Musiken har spelat stor roll detta år och vissa låtar har spelats mer än andra.
Jag hoppas att året 2015 kommer bjuda på många roliga stunder och vara mindre påfrestande än vad detta år har varit. Jag ser fram emot att få se Melissa växa upp och få fira hennes ettårsdag och Cevins treårsdag. Att 2015 inleder väldigt påfrestande både fysiskt men mest psykiskt är något jag redan vet. jag har inga planer alls för nästa år. Att ta en dag i taget är något som jag kommer inleda med och inte planera några större saker. Jag hoppas att jag nångång under året helst under våren kommer komma igång med träningen igen.
Eftersom bildutbudet är aningen dåligt så bjuder jag på några låtar som har spelats mycket under året som gått i stället. Vissa mer betydande än andra.
Det var några låtar som spelats flitigt under året. Utan inbördes ordning har jag plockat in dom hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar