måndag 29 december 2014

nyårsveckan

När julen börjar vara förbi så närmar sig det nya året med storm steg. Maken i huset jobbar kväll denna vecka likasom förra nyåret men vi firar när han kommer hem efter jobbet i stället. Det blir ju inte mycket firande med småbarn iaf.
Hade tänkt skippa mellandagsrean eftersom alla verkar extra tokiga i år men så gick min jacka sönder.. Nå snälla "fammo tomten" hade som varje år skänkt en slant till välgörande ändamål och idag fick den slanten sättas i en ny jacka. Den förra var beställd från ellos men den här gången var det lite mer brådskande att hitta en ny eftersom jag endast har en annan och den brukar jag använda här hemma för utelek och att bära in ved med. Som tur blev den tvättad för nån vecka sen och ser därmed helt skaplig ut för en tur till stan.
Hittade en bra och snygg till halva priset.
Denna jacka fick det bli.
Cevins fadder kom hit en sväng och höll oss lite sällskap tills hon skulle åka vidare. Annars så bokade min kära mor ett loppisbord åt oss idag så nu ska vi börja sälja. I morgon ska vi åka dit med en del kläder och saker och så får vi hoppas att vi säljer så vi iaf klarar bordshyran ;) När jag rensade bland mina kläder ikväll för att plocka bort sånt som jag inte använt på länge eller inte längre vill ha så fick jag snabbt konstatera att jag nog borde investera i nya kläder. Så jag hoppas jag får sålt en hel del så får jag köpa nya kläder för dom pengarna i stället. Förstår inte alls hur man kan äga så mycket kläder som man kan sälja men inget som man vill använda? Nå det som inte blir sålt lär åka raka vägen till missionsstugan. Förstår inte heller varför det ska vara så svårt all skiljas från ett klädesplagg? Gick än än gång igenom lådan med kläder jag tänkt spara från när C var liten. Rensade den igen och tog bort nästan hälften. Visst blir man sentimental när man sitter där och tittar på alla fina babykläder han hade när han var lika liten som M, men varför ska jag spara dom? Han kommer ju aldrig använda dom igen. Visst hade han mycket fina kläder när han var liten men om jag ska spara alla kläder ha har haft bara för att dom är/ var fina kommer vi sakta men säkert drunkna i kläder. Nej, hur gärna jag än vill spara babykläderna så räcker det nog med något enstaka plagg och inte tre påsar fulla med kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar