söndag 21 december 2014

Från dubbfritt till dubbat

Så nu har även jag vinterdäck under min bil. Har hittills kört med dubbfria däck men nu när det kommit lite snö som faktiskt verkar stanna lite längre än över natten så tyckte maken det var dags att jag började köra med dubbat i stället. Så dit for en bra stund av lördagen så till barnens "gambä mommo" kom vi oss inte i helg heller ( fy skäms!). Det gick inte helt smärtfritt att byta däck eftersom bultarna satt väldigt bra fast och vi har inte bott här tillräckligt länge för att samla på oss en massa skrot som nångång kan vara bra att ha. Så för att få fixat fram ett järnrör för att få lite hävstångseffekt så bröt vi sönder vår tvättställning som gick sönder i somras ( nån nytta ska man väl ha av den?) och sen gick det mycket lättare.
Idag passade vi på att ta ett varv till mina föräldrar och C fick skotta/slunga snö med moffa i traktorn. Han var en mycket nöjd lite kille när dom kom in tillbaka.
Jag funderar som bäst på ifall det är bättre att åka och handla i morgon eller på tisdag eftersom jag tänkt baka jullimpor på tisdag och även ska på julkaffe till jobbet. Men jag hade ju tänkt göra degen innan julkaffet så dom skulle få jäsa under tiden jag är borta och sen bara behöva grädda när jag kommer hem. Men, alla dessa men.. jag har inget mjöl eller kryddor till brödet hemma så jag måste handla innan jag kan baka. Så då beror det bara på ifall jag vill grädda bröd hela tisdagskvällen eller bara halva. Svårt val. Gissar att det kommer vara en miljon och alla deras vänner och handla på tisdag också så kanske det är mindre folk i morgon då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar