lördag 12 oktober 2013

And how are u doing?

Inte hänt så mycket häftigt här inte.
Hade tänkt vi skulle ha en lugn och skön lördag med endast en sak på agendan och det var att fixa nya fogar i vardagsrums fönstrena eftersom det drar så mycket där att man ser gardinen röra på sig = not so good!
Men vi inledde dagen med att traska iväg till svågern med sambo för att hjälpa till ( läs jag och svågerns sambo stod och pratade under tiden C lekte och maken stod och petade i en brasa och slänga dit lite mer att elda) att rensa upp lite bakom deras gamla uthus. C tyckte det var jätte roligt eftersom han fick räfsa och springa på hur mycket han ville.
Maken har förstört sin axel ännu mera så jag är 90% säker på att han inte kommer åka till jobbet på måndag men det beror lite på hur det känns i morgon. För att göra en lång historia kort om den saken så: han kör truck på sitt jobb och måste lyfta tunga saker upp ur en låda som är ca 1m hög eftersom han har fel sorts truck när hans chef inte fått fingret ur röven och skaffat en bättre åt honom som dom pratat om nu några månader.
Efter det gick vi hem när det blev sovdags för den minsta men maken lämnade kvar och kom hem traskande runt 16. Under tiden C sov hade jag tänkt kolla serier. Slutade med att jag tvättade några fönster och bytte gardiner och skulle sy nya till köket. Gick inte så bra så efter att ha ringt min kära mor som fick komma och rita och berätta hur jag skulle göra (tyget var snett eller rättare sagt mönstret) så slutade det med att hon tog hem allt och syr dom åt mig i stället. Som hon sa att hon INTE skulle göra ;) bra  när man har en snäll mamma <3
Resultatet får ni se senare. Nu hoppas jag iaf på att fogarna jag fick fixa själv, gör så att vi har lite mer värme här i vardagsrummet i vinter och nu återstår bara att täta bakom golvlisten i köket innan det blir riktigt kallt ute så kanske vi har det varmare på golvet i år än dom +8 graderna vi hade ifjol.
Fattar inte hur dom som bodde här inte märkt att det blåste kallt när man satt vid köksbordet och man nästan fryser fötterna av sig om man står upp efter väggen när det är minus grader ute? Borde egentligen riva bort hela väggen och täta på nytt men det blir nog nästa sommars projekt.
Från vår semester resa i fjol i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar