måndag 14 oktober 2013

Klockan 3.

Då vaknade jag i natt av att jag inte längre kunde svälja och frös så jag skakade. Termometern visade 37,9 grader. Och jag som bara brukar ha feber en gång, vart 10:onde år. Den magin verkade ta slut efter att jag fött barn. Nåja jag var vaken 2 timmar, drack en kopp varm svartvinbärssaft och tog en panadol eftersom att maken tydligen käkat upp all burana i helgen ( han var faktiskt i jobb idag ) så jag fick ta vad jag hittade i skåpet. När klockan var 5 tog jag skiftesbyte med maken så han steg upp för att åka till jobbet och jag gick för att sova några timmar innan det var dags att stiga upp igen.
Andra gången jag steg upp var febern borta och halsen mycket bättre så det blev en halstablett och en kopp varm svartvinbärssaft och sen vidare till mina föräldrar för att lämna av Cevin och vidare till jobbet.
Visst har det gått trögt men trots att jag varit i jobbet så har inte febern kommit tillbaka som tur är. Halsen är sådär halvbra/dålig sålänge man slänger in någon halstablett med jämna mellan rum så klarar man sig relativt bra. Tog en sväng in vid apoteket efter jobbet så i morgon är jag väl utrustad om halsen visar sig från samma sida då igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar