tisdag 1 oktober 2013

Skulle du?

I morgon är sista dagen jag har öppet bloggen för allmänheten sedan återgår vi till den gamla lite mer privata bloggen. Om det är någon ny läsare som har fattat tycke för bloggen så är det bara att skicka din e-mail adress så skickar jag en inbjuda åt dig. Det krävs alltså att du har ett google konto för att kunna läsa min blogg.

Annars då? Fick packa småbröd hela förmiddagen idag och när jag stod där och pratade med min jobbar kompis så började vi fundera på en sån sak som att: Skulle du stanna kvar hos din partner bara för barnen/barnets skull fastän du egentligen skulle vilja lämna?
Vi frågade olika arbetskompisar som råkade gå förbi vad dom skulle göra men ingen visste riktigt. Alla resonerade på olika sätt och själv kan jag inte heller säga hur jag skulle göra. Vi frågade både män och kvinnor.
Visst det är skillnad på ifall man inte kommer överens. Om man te.x bråkar mycket och ropar åt varandra hela tiden eller om man blir slagen av sin partner. Men om känslorna svalnar och man känner att man inte längre dras till personen. Är det då bättre att lämna eller är det bättre att stanna kvar även om man inte längre har känslor för personen?
Hur skulle du göra? Stanna kvar eller lämna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar