lördag 26 oktober 2013

Mörkret.

I morgon är det söndag. Varför går alltid helgerna så fort? Snart är det jul,mindre en två månader kvar. Borde köpa fler julgardiner, lite nya kläder åt mig, åt maken och cevin. Fast Cevin har nog kläder i överflöd men han växer ju som ogräs. Borde även hitta en farsdagspresent, börja skaffa julklappar, köpa en ny dammsugare osv. Undrar hur långt lönen räcker efter att jag betalat bort högen av räkningar som konstigt nog alltid verkar fördubbla sig mot årets slut?
Och sen mörkret. I morgon ska man ju ställa om klockan vilket gör att det blir ännu mörkare, ännu fortare på kvällarna nu. Jag som hatar mörker. Jag skulle absolut inte tacka nej till 10 cm vit nysnö så att det skulle bli ljusare på kvällarna nu. Mer snö än så behöver jag inte innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar