torsdag 3 oktober 2013

Suck.

Måste säga att jag tänkte onda tankar idag när min förman kom och undrade om jag inte skulle kunna jobba extra nästa vecka också? Jo, jag kan vara väldigt jävlig av mig vid vissa tillfällen men när det kommer till jobbet har jag aldrig varit så jävlig att jag sagt nej när dom frågat om jag kan jobba extra. Så, jag kommer jobba extra nästa vecka också. Varför jag inte säger nej när dom frågar om jag kan jobba extra är för att jag anser att genom att hålla god min, trots att jag inte vill jobba extra. Så får man bättre rykte och mera möjligheter till att kunna förhandla bättre med sin chef om man försöker hålla god fot med denne och inte säger "nää, int ork ja/ vill ja". Det har jag väl fått lära mig den hårda vägen om vi säger så ;)

Kom hem strax efter klockan 17 idag och hade tänkt ta en promenad men kom på att vi skulle städa idag. Mötte maken i dörren som glatt meddelade att han är ledig imorgon (min kommentar till det blev : vilket svin han e' ;) ) så Cevin kommer bara vara halva dagen hos dagmamman och sen hämtar pappa honom och förhoppningsvis har han städat innan han hämtar hem Cevin igen. Så med andra ord slapp jag städningen den här veckan och passligt nog ringde Elin och undrade om vi ville komma på en promenad. Så i stället för att städa tog vi en promenad med Elin och Alexa. Riktigt skönt att få prata av sig och vi konstaterade att det blivit väldigt dåligt av det den senaste tiden så vi får nog bli lite flitigare med den saken.

Förra sommaren när vi båda hade små bebisar och inte 1,5 åringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar